Lezen op school 

EEN WERELD VAN VERSCHIL

- Welkom -

Op deze website vindt u meer informatie over ons onderzoek omtrent het project 'Lezen op school'. 

Om ons derde opleidingsjaar af te ronden nemen wij deel aan een taalstimulerend onderzoek, ofwel het eerder vernoemde project 'Lezen op school'. Met het oog op onze toekomst in het werkveld was het een bewuste keuze om voor dit project te kiezen. Uit eigen praktijkervaringen zien wij de meeste groeikansen op het vlak van begrijpend lezen, zowel voor leerlingen als voor leerkrachten. Wij zijn grondig op zoek gegaan naar de nodige tips en tricks die écht werken om de leerlingen te begeleiden en te ondersteunen in dit proces. Ons doel is om de leerlingen opnieuw dat sprankeltje te bezorgen om de (begrijpend) leesactiviteiten als prettig te ervaren. 

---

Wij beginnen ons onderzoek vanuit de volgende onderzoeksvraag: 

''Wij onderzoeken de leesbereidheid van leerlingen in het tweede en vijfde leerjaar van het lager onderwijs, omdat wij willen weten welke effecten rijke omgevingsgerelateerde teksten van wereldoriëntatie geïntegreerd met begrijpend lezen hebben om de algemene leesmotivatie van de leerlingen te verhogen.''  

''Alles moet geleerd worden, ook lezen.''    - Heere Heeresma

Leeractiviteiten

Om ons onderzoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen hebben wij - in samenwerking met de basisschool Heilig Graf te Turnhout - leeractivitieiten gecreëerd en uitgevoerd.

© 2022 Thomas More Campus Blairon 800, 2300 Turnhout
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website.